Prin utilizarea acestui site, sunteți de acord cu Politică de confidențialitate și Termeni și condiții.
Accept
Constanta BusinessConstanta BusinessConstanta Business
  • ADMINISTRATIE
  • AFACERI
    • ANALIZĂ SI PROGNOZĂ
    • AFACERI INTERNATIONALE
    • PORT-COMERT
    • HORECA
    • MEDIU
    • INDUSTRIE-COMPANII
    • AUTO-TRANSPORT
    • TURISM
  • CULTURA
  • EDUCAȚIE
  • SPORT
  • SĂNĂTATE
  • LIFE-STYLE
  • EVENIMENT
  • INVESTIGATIE
  • REUȘITA TV
Reading: Florin Spătaru (Cancelaria premierului): Portul Constanţa trebuie să devină hub industrial, cu o componentă puternică pe petrochimie
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Constanta BusinessConstanta Business
Font ResizerAa
  • ADMINISTRATIE
  • AFACERI
    • ANALIZĂ SI PROGNOZĂ
    • AFACERI INTERNATIONALE
    • PORT-COMERT
    • HORECA
    • MEDIU
    • INDUSTRIE-COMPANII
    • AUTO-TRANSPORT
    • TURISM
  • CULTURA
  • EDUCAȚIE
  • SPORT
  • SĂNĂTATE
  • LIFE-STYLE
  • EVENIMENT
  • INVESTIGATIE
  • REUȘITA TV
Have an existing account? Sign In
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Home » Blog » Florin Spătaru (Cancelaria premierului): Portul Constanţa trebuie să devină hub industrial, cu o componentă puternică pe petrochimie
PORT-COMERT

Florin Spătaru (Cancelaria premierului): Portul Constanţa trebuie să devină hub industrial, cu o componentă puternică pe petrochimie

Last updated: 12/11/2024 09:25
constantabusiness.ro
12 luni ago
Share
SHARE

Portul Constanţa trebuie să devină hub industrial, cu o componentă puternică pe petrochimie, iar valoarea investiţiei ar putea depăşi 1,5 miliarde de euro, a declarat, luni, Florin Spătaru, consilier de stat la Cancelaria prim ministrului, la evenimentul “Forumul gazelor naturale – Contribuţia gazelor naturale la competitivitatea industriei, în contextul tranziţiei energetice”, organizat de Financial Intelligence.

“În ultima perioadă am discutat cu foarte mulţi producători din industria chimică, fie companii din industria petrol şi gaze, dar care au şi petrochimie, sau companii din petrochimie. Vreau să atrag atenţia asupra unui proiect foarte important pe care va trebui să-l dezvoltăm: capacitatea Portului Constanţa de a deveni hub industrial şi cu o componentă puternică pe petrochimie. De ce? Pentru că poate fi poarta de intrare sau de ieşire într-un astfel de segment. Ştiu, costă foarte mult, este adevărat. Noi estimăm că o astfel de investiţie va depăşi 1,5 – 2 miliarde de euro, dar nu cred că vom vorbi de componenta financiară, vorbim mai degrabă de strategia ţării de a-şi asigura independenţa economică prin acest generator de lanţ de valoare”, a menţionat Florin Spătaru,

Totodată, el a subliniat că jucători importanţi din piaţă văd România ca un hub industrial în industria chimică.

“Sunt jucători importanţi din piaţă, nu neapărat din cadrul Uniunii Europene, care văd România ca un hub industrial în industria chimică. În mai, în acest an, noi, cei de la Cancelaria prim-ministrului, am solicitat Asociaţiei europene a producătorilor din industria chimică să vină în România să semnăm un memorandum pentru industria chimică. De ce? Dacă ne uităm la deficitul de balanţă comercială, în top trei avem industria chimică, care este catalizatorul sau generatorul lanţului de valoare. Am închis capacităţi de producţie din industria chimică, nu reuşim să găsim o formulă acceptabilă care, în context european, să putem să producem, să rămânem competitivi – şi mai mult decât atât, orice lipsă de reacţie în acest sens va diminua din ce în ce mai mult capacitatea competitivă”, a adăugat Spătaru, potrivit Agerpres.

El a subliniat că, la nivelul cancelariei a fost iniţiat un proiect, care se numeşte Green Deal Industrial Plan şi este realizat în colaborare cu Banca Mondială.

You Might Also Like

Studiu Consiliul Concurenței: Modernizarea infrastructurii maritime, vitala pentru cele mai importante porturi romanesti din reteaua TEN-T: Constanta si Galati

Ministrul Economiei, in vizita la santierele navale din Mangalia

Porturile Constanta Nord, Constanta Sud si Mangalia, inchise din cauza vantului puternic

CIFE CARE MERITA LUATE IN SEAMA: Portul Constanta se intinde pe aproximativ 30 km si o suprafata totala de aproape 4000 ha

Doua nave fluviale de pasageri, in Portul Constanta

TAGGED:financial intelligenceflorin spataruportul constanta
Share This Article
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Print
Previous Article CONSTANTA: Continua reabilitarea strazii Suceava. Evitati sa parcati in zona in care se lucreaza!
Next Article Modpack System – Locul 1 în Topul Național al Firmelor 2024 la Categoria Întreprinderi Mijlocii
- Advertisement -
475282255 578324088372165 3280974607955694481 n 400x400475282255 578324088372165 3280974607955694481 n 400x400
Cele mai populare
PORT-COMERT

Coordonatorii europeni pentru Coridoarele TEN-T, vizita in portul Constanta

By constantabusiness.ro
14 ore ago
Farul Constanța, victorie convingătoare cu FC Botoșani: 2-0 la Ovidiu, după un eurogol semnat de Ionuț Vînă
CONSTANTA: Restrictii de trafic rutier pe strada Valea Portului! Pericol de SURPARE!
De maine, constantenii vor avea caldura in apartamente!
50 de constănțeni beneficiază deja de sprijin prin proiectul „Stop Depresia”
- Advertisement -
Ad imageAd image
about us

Constanta Business este un ziar online dedicat știrilor și analizelor din zona Dobrogei, acoperind o gamă largă de subiecte relevante pentru comunitatea locală.

Parteneri

  • București Business
  • Construcții Smart
  • Fotbal Prahovean
  • News Medical

Parteneri

  • Teo Smile
  • Teo Smile Kids
  • Prahova Business
  • Teo Smile Blog

Parteneri

  • Prahova Medicala
  • Primar PH
  • Reușita
  • AGENȚII

Suntem prezenți

© ConstantaBusiness. Toate drepturile rezervate.
  • Despre noi & Contact
  • Politică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Politică de confidențialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

ten + four =

Lost your password?