
Content writing vs. copywriting – diferențe și avantaje
Copywriting-ul și content writing-ul sunt două concepte total opuse, însă încă există mulți antreprenori care nu sesizează diferența. Tocmai de aceea își setează așteptări eronate din partea specialiștilor cu care colaborează – de aici și performanța slabă a campaniilor și rezultatele nesatisfăcătoare.
Ca să-ți evidențiezi așa cum trebuie business-ul, va trebui să aloci un buget special pentru promovare. Însă, aici intervine întrebarea – servicii de copywriting sau content writing? Ce avantaje prezintă fiecare opțiune în parte, dar și ce ar trebui să alegi pentru business-ul tău poți afla în rândurile de mai jos.
Content writing și copywriting – principalele caracteristici
În industria volatilă a publicității vei avea nevoie de expertiza profesioniștilor pentru a reuși. Însă, e mai mult decât necesar să ai o perspectivă de ansamblu asupra serviciilor oferite. De ce? Te poate ajuta să identifici exact care sunt nevoile brandului tău și să-ți îndeplinești obiectivele.
Dacă termenii copywriting și content writing încă îți dau bătăi de cap, iată tot ce trebuie să știi despre fiecare în parte:
- Au rolul de a educa publicul și de a oferi valoare prin mesajele transmise.
- Conținutul este lung, informativ și bine documentat din surse de încredere.
- Textele sunt optimizate pentru motoarele de căutare, ceea ce crește traficul organic.
- Încurajează implicarea constantă a targetului prin informațiile relevante și interesante.
- Ajută la construirea încrederii pe termen lung și contribuie la loializarea audienței.
Printre cele mai întâlnite tehnici de content writing se numără:
- Articole de blog;
- Postări pe rețelele sociale;
- Ghiduri și eBook-uri;
- Conținut pentru site și descrieri de produse;
- Newslettere informative.
Copywriting:
- Se concentrează pe mesaje scurte, de impact, care să capteze atenția prospecților.
- Utilizează îndemnuri la acțiune (CTA) pentru a spori răspunsul din partea audienței.
- Folosește diverse strategii pentru a evoca emoții și reacții imediate.
- Scopul final al copywritingului este de a crește conversiile și implicit vânzările.
- Un copy memorabil poate îmbunătăți identitatea brandului și devine un punct diferențiator.
Pe lista celor mai întâlnite servicii copywriting se numără:
- Reclame (TV, radio, print, online);
- Emailuri promoționale;
- Bannere publicitare.
Dacă ar fi să rezumi toate informațiile de mai sus, trebuie să ții minte că un copywriter vinde, iar un content writer informează. Practic, vei avea nevoie de serviciile amândurora pentru a înregistra performanțele dorite.
Ce să alegi pentru business-ul tău?
Te afli în postura în care nu știi exact ce să alegi? Așa cum ai aflat deja – în mod clar îți vor fi de folos ambele servicii.
În general, o agentie copywriting cu experiență poate oferi soluții diversificate – așa că nu trebuie să-ți faci griji în privința strategiei potrivite. Totuși, trebuie să știi că:
- Dacă obiectivul tău principal este să vinzi sau să generezi acțiuni imediate, copywriting-ul este alegerea potrivită.
- Dacă vrei să crești traficul pe termen lung, să educi audiența și să construiești relații pe termen lung, content writing-ul este exact ce căutai.
Acum că ai aflat ce presupune copywritingul și content writing-ul, nu-ți mai rămâne decât să alegi echipa ideală pentru a spori vizibilitatea business-ului.
Investește în strategii durabile și bucură-te de avantaje pe termen lung!
