Prin utilizarea acestui site, sunteți de acord cu Politică de confidențialitate și Termeni și condiții.
Accept
Constanta BusinessConstanta BusinessConstanta Business
  • ADMINISTRATIE
  • AFACERI
    • ANALIZĂ SI PROGNOZĂ
    • AFACERI INTERNATIONALE
    • PORT-COMERT
    • HORECA
    • MEDIU
    • INDUSTRIE-COMPANII
    • AUTO-TRANSPORT
    • TURISM
  • CULTURA
  • EDUCAȚIE
  • SPORT
  • SĂNĂTATE
  • LIFE-STYLE
  • EVENIMENT
  • INVESTIGATIE
  • REUȘITA TV
Reading: O amintire de colectie: Nava „Principesa Maria”
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Constanta BusinessConstanta Business
Font ResizerAa
  • ADMINISTRATIE
  • AFACERI
    • ANALIZĂ SI PROGNOZĂ
    • AFACERI INTERNATIONALE
    • PORT-COMERT
    • HORECA
    • MEDIU
    • INDUSTRIE-COMPANII
    • AUTO-TRANSPORT
    • TURISM
  • CULTURA
  • EDUCAȚIE
  • SPORT
  • SĂNĂTATE
  • LIFE-STYLE
  • EVENIMENT
  • INVESTIGATIE
  • REUȘITA TV
Have an existing account? Sign In
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Home » Blog » O amintire de colectie: Nava „Principesa Maria”
LIFE-STYLEPORT-COMERT

O amintire de colectie: Nava „Principesa Maria”

Last updated: 26/07/2024 15:44
constantabusiness.ro
12 luni ago
Share
SHARE

Nava „Principesa Maria” – Portul Constanța,1925.

O imagine emoționantă, posibil transpusă într-o carte poștală spre amintirea unui eveniment dedicat serbărilor nautice.

* În timpul primei conflagraţii mondiale a fost considerată navă-amiral şi a fost utilizată ca crucişător auxiliar şi puitor de mine. A mai purtat numele „Osvobozhdeniye“ (1918).

* În data de 12/ 13 ianuarie 1907, nava de pasageri şi poştă „Principesa Maria“, ex-„Ignazio Florio“ (pavilion: România, IMO: 5600824, comandant: Constantin Ciuchi, 1.605 trb., construită în anul 1896), venind de la Smirna la Constantinopol, a eşuat pe stânci la Capul Oinos, la extremitatea unui mic promontoriu din Insula Tenedos.

Naufragiul s-a produs din cauza unui puternic vânt de Nord – Est, care a derivat vaporul de la Capul Baba până la Oinos.

Farul Galidaro, care era în vedere după dublarea Capului Baba, s-a mascat un moment de Insula Tenedos şi, cu toate măsurile comandantului Ciuchi, eşuarea s-a produs, nava rămânând cu prova înţepenită pe stânci (sub magazia nr. 2), dar pupa încă mai plutea.

Potrivit mărturiilor istorice, Pentru salvarea vaporului a fost încheiat obişnuitul contract Lloyd’s „No cure no pay“ cu Richard Greck, posesorul a două remorchere de salvare – „Dahousie“ (pavilion: Anglia) şi „Warren Hastings“ (pavilion: Anglia, IMO: 8139314, 616 trb., constructor: august 1886, „Duncan“, Port Glasgow – Marea Britanie; a fost lansat la apă la data de 15 iulie 1886), prevăzute cu pompe puternice, un remorcher de serviciu („Marie Louise“), scafandri, bărci, o cisternă plutitoare de apă dulce şi, de asemenea, tot materialul necesar unor astfel de operaţiuni.

Au fost câteva tentative de a scoate nava prin tracţiune cu remorcherele şi cu vaporul „Împăratul Traian“ (IMO: 5602664, 3.152 trb., construit în anul 1906), dar „Principesa Maria“ era atât de înţepenită între stânci, încât s-au rupt remorcile şi babalele[6]!

Richard Greck a propus să fie pusă dinamită, dar comandantul navei „Principesa Maria“ nu a fost de acord.

În cele din urmă, după ce s-a telegrafiat la S.M.R. şi a fost primit acceptul, s-a luat decizia dinamitării stâncilor, motiv pentru care operaţiunile de dezeşuare au fost oprite şi s-a plecat la Bucureşti pentru aducerea explozibilului.

Când salvatorii au revenit la locul accidentului, „Principesa Maria“ se afla într-o situaţie şi mai gravă, întrucât, în noaptea de 7/ 8 februarie, o tempestă de Sud bătuse Insula Tenedos, astfel că toată noaptea vasul a fost ridicat, coborât şi lovit de stânci de fiecare val care izbea Capul Oinos.

Efectele au fost devastatoare: cârma şi axul elicei babord au fost rupte, s-au produs găuri de apă, deformări şi deschideri în corpul navei, apa năvălind în camera căldărilor, maşinilor, în magazia de sub clasa a II-a şi în afterpeak. Toată nava se afla acum aşezată pe stâncile Capului Oinos, care pătrunseseră prin dublu fund în magazia nr. 2 prova (sursă documentare: rezistenta.ro).

Sursa foto: Arhiva de imagini – Dobrogea (Locuri, oameni, amintiri)

You Might Also Like

Povestea Mineralierului BREAZA / HISTRIA SUN (1979-2007)

Directorul Portului Constanta, in Emitarele Arabe Unite, impreuna cu premierul

Ambasadorul Peru în România, vizită în Portul Constanța

Record de vinuri româneşti la Sesiunea Roze a Concours Mondial de Bruxelles, care va avea loc la Constanţa

Piata Ovidiu – Constanta, pe la 1915. Ipostaze de colectie

TAGGED:amintirenavaprincipesa maria
Share This Article
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Print
Previous Article Cariere de piatra in vizorul Garzii de Mediu Constanta! S-a lasat cu amenzi si suspendare de activitate!
Next Article Microbuze electrice pentru elevii constanteni! Care e valoarea investitiei?
- Advertisement -
Ad imageAd image

Suntem prezenți

FacebookLike
YoutubeSubscribe
Google NewsFollow
Cele mai populare
EVENIMENT

Madrigal și Cantus Mundi aduc 7 spectacole la SEAS 2025

By constantabusiness.ro
2 ore ago
Noi scuaruri mediane au fost amenajate la trecerile de pietoni situate pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu și în stațiunea Mamaia 
Alertă în sănătatea rurală: peste 70% dintre cei testați au diabet, hipertensiune, colesterol mare sau sunt obezi!
Alina Peșu, din nou la centru la Women EURO 2025: va arbitra Norvegia – Islanda
Constanta are acum o noua identitate vizuala
- Advertisement -
Ad imageAd image
about us

Constanta Business este un ziar online dedicat știrilor și analizelor din zona Dobrogei, acoperind o gamă largă de subiecte relevante pentru comunitatea locală.

Parteneri

  • București Business
  • Construcții Smart
  • Fotbal Prahovean
  • News Medical

Parteneri

  • Teo Smile
  • Teo Smile Kids
  • Prahova Business
  • Teo Smile Blog

Parteneri

  • Prahova Medicala
  • Primar PH
  • Reușita
  • AGENȚII

Suntem prezenți

© ConstantaBusiness. Toate drepturile rezervate.
  • Despre noi & Contact
  • Politică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Politică de confidențialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

6 − 4 =

Lost your password?