A fost odata nava tip ferry-boat „Mangalia“. Foto-Document
1988, martie – a fost finalizată construcția navei tip ferry-boat „Mangalia“ (pavilion: România, indicativ: YQRQ, port de înregistrare: Constanţa, 12.000 tdw., 20.621 trb., 10.709 trn., lungime: 184,77 m, lăţime: 26,00 m, înălţime: 15,30 m, pescaj: 7,40 m, echipaj: 46 membri, pasageri: 102, nr. punţi: 2, propulsie: motor MAN 2 x 8L52/ 55A, I.C.M. Reşiţa, 1987, principiu de funcţionare: diesel, 4 timpi, simplu efect, 8 cilindri, 520 x 550, 2ELC, puterea maşinii: 16.000 c.p., 11.800 Kw., turaţie: 430 rotaţii/ minut, viteza: 17 Nd., caldarine: 1CAUX-IGN-GEV, 66/7, 1CAUX-ACV-GEV, 121/7, generatoare: 4 x 1.000, 1 x 120, 1 x 56 Kw., 400V, 50 Hz., CA, bunker: 834 to., constructor: martie 1988, Şantierul Naval Constanţa; a plecat în probe de mare la data de 11 februarie 1988) (sursă informații: Constantin Cumpănă).
„Navele ferry-boat „Mangalia” și „Eforie”, construite în Șantierul Naval Constanța, au fost lansate la apă în 1988 pentru transportul pe mare al vagoanelor de cale ferată, autocamioanelor și altor mărfuri.
Nava tip ferryboat „Mangalia”, care aparținea CFR Marfă, a fost vândută (prin Bursa de Mărfuri Română), unei companii olandeze, cu 2,6 milioane de euro”, după cum aflăm de la Ștefan Toader.
„Am stat pe această navă 9 luni în Canalul Panama în 1994”, își amintește, la rândul său un al domn, Marcony Marcelino.
„Am lucrat la construcția ei în 1987”, spune dl Gheorghe Deacu…
ce amintiri… stârnite pe un grup d esocilaizare de această fotografie-document.